Ako bolo kedysi a dnes je viac dôvodov na obavy.

Autor: Ján Šeďo | 11.9.2019 o 23:03 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  438x

Čo robiť ? Dnes vozíme Bentley fans za naše, predtým... Popíšem svoje osobné stretnutie s kolónou vozidiel, ktorá svojho času denne vozila Černáka na súd z Ilavy do BB a s Mečiarovou kolónou.

1. Mečiarova kolóna.

Vo veľkom bežala kortešačka a ohlupovanie obyvateľstva. Babky  - demokratky ho chránili svojimi telami a dedkovia  - demokrati, boli ochotní za neho životy položiť. To sú autentické slová a z výjavov by mal nie jeden maliar radosť, dnes akoby zo sci - fi. Bola to realita dňa. Bezprostredne som sa mu díval do tváre, keď odchádzal z takejto "ohlupovacej" akcie v Myjave. Keď sa nám stretli pohľady, samozrejme cez sklo auta, akoby sa žalúzie zatiahli. Na jeho tvári. Viem sa na človeka pozrieť dosť nepríjemne, ak chcem.  Raz, náhodou, v tom istom týždni sme išli z Myjavy do Nového Mesta n. Váhom, vtedy ešte Fiatom 125P a šoférovala novopečená vlastníčka vodičského preukazu. Mimochodom, veľmi šikovná a nepodliehala panike, čo som si veľmi cenil. V danej situácii to bolo naše šťastie. Jej prirodzený kľud a rozvaha. Mečiarova kolóna išla oproti medzi Bzincami p/Javorinou a Novým Mestom n/ Váhom, na dlhej rovine, presne stredom cesty. Deliaca čiara = stred auta. Bez akéhokoľvek dôvodu. Opýtala sa ma, čo teraz ? Videli sme ich pár sto metrov oproti. Len my a oni, žiadne iné vozidlo. "Nič, vytiahni sa plynulo pravým kolesom na krajnicu a nechaj tú háveď prejsť". Toto bol môj komentár a ona to bez chyby zvládla. Keď sme sa s prvým vozidlom míňali, vodič bol v družnej debate so zbytkom posádky a hlavu mal viac otočenú dozadu ako dopredu. A "Boss" vedľa neho detto.  Že na dlhej rovine nešli pod 120 km / hod., to ani nemusím spomínať. Vystrašený, mladý a neskúsený vodič, pri pohľade na polovicu veľkého Bavoráka 740 v protismere dupne na brzdy a sú v sebe. Týmto parazitom to bolo jedno. Išli ako tanky v r. 1968.

2. Černáková kolóna

V tom čase, keď ho vozili denno - denne z Ilavy na súd do BB, som pracovne dochádzal čiastočne po rovnakej trase do práce. Bola to pre mňa denno - denne namáhavá 106 km dlhá cesta tam a späť, ale mal som motiváciu. Budoval som firmu a jej technologický chod.

Raz ráno okolo 6.00 hod ma v Bánovciach n/ Bebravou predbiehala veľmi plynule Oktávia s hromadou rôznych antén na streche. Nevenoval som tomu pozornosť, pretože ma predbehla na hrane dovolenej rýchlosti a nezrýchľovala. Upútali ma iba antény, auto bolo ako vianočný stromček. Tento vodič ešte dodržoval predpisy. Za ním išlo druhé vozidlo s rovnakou výzdobou, ale ten už nedodržoval nič a potom eskota...

Pred Nitrianskymi Sučanmi som za sebou zaregistroval svetlá ako v Las Vegas. Moja rýchlosť ani na rovine od Dolných Vesteníc nepresiahla 90 km / hod. Veď čo by som chcel od Felície 1,3 v polospánku a rannej premávke. V kritickom momente bolo moje rýchle rozhodnutie brzdy a únik na poľnú cestu oproti odbočke do Nitrianskych Sučian. Urobil som to najlepšie, čo som za danej situácie mohol. Kolóna policajných vozidiel začala predbiehať mňa na hupáku pred odbočkou na poľnú cestu a  v tiahlej pravej zatáčke osobné auto a pred ním autobus. Na čo sme si s osobákom predo mnou netrúfli po jednom, eskorta si trúfla vo štvorici. Ak zaháji manéver prvý, posledný ho musí dokončiť. Ich kolónu s väzňom v Antone uprostred nie je možné prerušiť zaradením sa iného vozidla medzi nich. 

Strach a hrôza. V zatáčke všetci v protismere išli na krajnicu s brzdami na doraz, posledný z kolóny s najvyšším výkonom, čo tlačil kolónu pred sebou, prešiel s pomocou všetkých svätých pomedzi už stojace autá. Videl som to z kopčeka, z poľnej cesty. Toto riskovanie bolo na dennom poriadku. V rokoch 2001 - 2002 znamenal priemerný výkon dobrých áut cca 80 kW, vysoký 110 kW. Dnes sú výkony na tejto úrovni minulosťou. Popísané manévre na konkrétnom mieste by som si nedovolil ani s 200 kW BMW  osamote !!! O čom to je a bolo ? Pevné nervy vodičov ? Áno. Čo ostatní účastníci cestnej premávky ? Museli z toho ranného šoku aj do gatí narobiť a vôbec by som sa nečudoval. Sám som skoro tak dopadol. Pre Černáka ich boli stovky ohrozených. Dnes zase vozia hore - dole akýsi Bentley fan club...sila...

 

 

 

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Kto z daňových zmien získa viac a odkedy? Pozrite si prehľad

Zmení sa daň z príjmov 
aj nezdaniteľné minimum.

Kým nerobil hudbu, topil sa. Raper Dave vyhral ceny Mercury

Albumom Psychodrama mení britský rap.


Už ste čítali?